dpsi.ss.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Deneysel sosyal psikolojinin kökleri ve dalları/ Roots and branches in experimental social psychology | Rodrigues, A. & Levine, R. V. (Eds.) (1999). Reflections on 100 years of experimental social psychology & Additional research readings. |
2 | Deneysel sosyal psikolojinin kökleri ve dalları/ Roots and branches in experimental social psychology | Rodrigues, A. & Levine, R. V. (Eds.) (1999). Reflections on 100 years of experimental social psychology & Additional research readings. |
3 | Sosyal psikolojide kullanılan deneysel metotlar/ Experimental methods used in social psychology | Rodrigues, A. & Levine, R. V. (Eds.) (1999). Reflections on 100 years of experimental social psychology & Additional research readings. |
4 | Deneysel sosyal psikolojide kişilerarası etkiler ve sosyal güç/ Interpersonal influence and social power in experimental social psychology | Rodrigues, A. & Levine, R. V. (Eds.) (1999). Reflections on 100 years of experimental social psychology & Additional research readings. |
5 | Midterm 1 | |
6 | Deneysel sosyal psikolojide sosyal algı ve atıf/ Social perception and attribution in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings./ Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
7 | Deneysel sosyal psikolojide sosyal biliş/ Social cognition in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings. / Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
8 | Deneysel sosyal psikolojide benlik ve sosyal kimlik/ The self and social identity in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings./ Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
9 | Deneysel sosyal psikolojide tutumlar ve ikna/ Attitudes and persuasion in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings./ Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
10 | Midterm 2 | |
11 | Deneysel sosyal psikolojide grup performansı ve liderlik/ Group performance and leadership in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings./ Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
12 | Deneysel sosyal psikolojide önyargı ve gruplar arası ilişkiler/ Prejudice and intergroup relationships in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings./ Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
13 | Deneysel sosyal psikolojide önyargı ve gruplar arası ilişkiler/ Prejudice and intergroup relationships in experimental social psychology | Selected book chapters and research readings./ Seçilmiş kitap bölümleri ve makaleler. |
14 | Deneysel sosyal psikoloji hakkında kritik bir değerlendirme/ Critical commentary about expermental social psychology. | Rodrigues, A. & Levine, R. V. (Eds.) (1999). Reflections on 100 years of experimental social psychology & Additional research readings. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda bahsedilen kaynaklar ve power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 14 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek | |||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. | X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. | X | ||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | ||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest